2015-01-06

GEOMETRIA: BIZI, DESKRIBATU, INTERPRETATU

Azken aldian, geometriaren inguruko hausnarketan nabil. Ez dut ulertzen zergatik usten duten azkenerako, garrantzitsua ez bazen moduan.
Gure ingurua aztertzea da GEOMETRIA gauza konkretu bat, ez da abstraktoa , ZENBAKIKUNTZAREKIN gertatzen den moduan eta horregatik uste dut ume askoren gustokoa izan daitekeela.





Geometria lantzeko orduan hiru pauso jarraitu behar dira:
  1. MUGIMENDUA, beti mugimenduarekin hastea komenigarria da. Adibidez, azalera azaltzeko lurrean zintaz poligono bat irudikatu dezakegu eta barruko espazioa gelako gauzekin estali genezake
  2. AHOZ ADIERAZTEA, bizi izan dutena ahoz deskribatzea oso garrantzitsua da. GALDERAK egin behar dira hausnarketa bultzatzeko.
  3. ERREPRESENTAZIOA, mugimenduaz ikasi dena eta ahoz deskribatutakoa sortzea izango da azken puntua.
Haur Hezkuntzan kontzeptu batzuk lantzen hastea komeni zaigu. Nik ideia batzuk botako ditut eta hurrengo sarreretan gai bakoitzeko jarduera bat planteatuko dut. Gaiak hauek izango dira:
  • Lerro zuzena eta kurbatua
  • Lerro itxia eta irekia
  • Lerro paraleloak eta ez paraleloak
  • Irudi lauak: triangelua, laukizuzena, karratua, borobila....
  • Angelua
  • Perimetroa
  • Azalera
  • Bolumena
Hurrengo loturetan, geometriarekin lotutako jarduera batzuk agertzen dira. Nik egindako presentazioak dira eta ez dator dena idatzirik baina ideiak hartu ditzakezue





iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina